Bueno aquest blog parlarà d'aspectes relacionats amb els esports. Parlarà de diferents aspectes i diferents esports. La intenció és que sigui un blog interactiu i que la gent que hi entri pugui opinar al respecte, així com aportar diferents idees per a noves entrades del blog. Espero que no sigue un blog totalment personal i que hi hagi debat entre els que hi puguin entrar sempre amb el respecte corresponent i sense insultar a ningú.



martes, septiembre 14

Els xiulets del Camp Nou.

L’altre dia veient el partit del Barça per la tele contra l’Hércules, vaig sentir alguns xiulets al Camp Nou  i la veritat és que em van indignar bastant.
Ja se que molta gent dirà que qui paga mana, que tenen tot el dret de xiular i tot el que es vulgui, però a mi em sembla tremendament injust, que xiulen a aquest equip quan ha donat tantes alegries i tanta glòria al club. L’únic que poden aconseguir amb això és que alguns jugadors es pensin si val la pena jugar i donar-ho tot per un club (ja sabem que cobren una pasta) que a la mínima per perdre un partit o fer un mal partit et xiula.
No se, hi ha opinions per a tot, però a mi em sembla que no va ser per a tant como per a xiular a l’equip ja que el partit es va perdre per un cúmul de circumstancies.
Per a començar degut als amistosos lamentables de la selecció mitja plantilla va haver de viatjar a Argentina uns dies abans i alguns d’ells tocats des d’abans de la convocatòria que els van forçar sense cap mirament.
La preparació física degut a molts factors que ha tingut el Barça aquest any (que si s’havia d’anar a recaptar diners i aficionats a l’Àsia, recaptacions de vots per a la candidatura, etc) no ha estat la més adient i molts d’ells estan gairebé en pretemporada encara.
Jo veient el partit el que vaig veure és que els faltava una mica de xispa als jugadors però no hi vaig veure ni manca d’actitud, ni prepotència, ni desprestigi del rival ni res. Simplement no estan físicament encara com deu mana. Si a això li afegim un àrbitre que des de que esta a primera fa tots els possibles per a putejar al Barça, un Hercules que va fer una defensa amb 11 tios al seu camp i a defensar agressiu (permès en tot moment per l’àrbitre clar, que va parar molta atenció a les paraules de Mourinho pel que es veu el col·lectiu arbitral perquè de moment dos partits i un penal en contra que no era i dos penals que si que ho eren escamotejats, no se on s’ha vista que a un penal se li doni la llei de la avantatja excepte quan és Messi. Però després ploren els que només els toquen es paren obren els braços i els xiulen falta a favor. No si ja sap mourinho on ha anat a parar ja, tant per poder institucional, com per poder mediàtic), una gespa horrible i que no van tenir un bon dia cara, a porta doncs ja tenim el resultat.
Si arriben a xiular un dels penals o Bojan en clava una de les dues que va tindre, o Villa, Messi, etc estaríem parlant d’un altre resultat i tothom alabaria a Pep per fer rotacions i que l’equip no ho noti. Clar ara como que s’ha perdut, ja és una vacil·lada de Pep i que es va passar amb les rotacions i tal. Encara que hi ha que dir que a mi personalment, no em sembla bé que aquests partits tan travats a casa els jugui keyta (el bakero africà, que tot són passades de primera a lo fàcil i sense crear cap tipus de profunditat) perquè alenteix la circulació. Està bé que els partits que vols més consistència al mig del camp como ara fora de casa i partits importants que no vols que t’agafin pixant el posis. Però sempre aquets partits està Busi que maquilla una miqueta la carència de l’Africà. Però si juga Masche i Keyta la pilota no circula como ho hauria de fer. Jo crec que Iniesta hauria de jugar al lloc de Keyta, no entenc la mania de posar-lo a la banda perquè hi pugui jugar, encara que ho pugui fer desaprofites a un jugador. Sempre és la meva opinió, como n’hi haurà d’altres clar.
És per això que em sembla molt injust que és xiuli a aquest equip que he demostrat sobradament que es pot confiar amb ells. Quan va començar la temporada ja se sabia que molts de jugadors haurien de rotar i ningú va dir res. I si algun dia han de rotar, si no és després de partits amb les seleccions i amb un recent ascendit, quan els rotaràs???
És un problema que tenen molts de socis que van al Camp Nou i què la majoria de cops que he tingut la sort d’anar al camp m’he trobat i no m’ha agradat gens. Per a començar hi ha molts avis i avies que van la parelleta a veure el futbol i clar, no els pots demanar que es tornin bojos amb el futbol però és així. La gent (no tots clar, hi ha de tot) allí va com si fos el teatre o el cine, pràcticament tothom callat i sense animar. No vull ni pensar que seria amb un estadi ple d’aficionats anglesos o turcs, espectacular. En canvi molts dels socis cules no aprecien realment el que tenen i no animen com haurien de fer-ho. És una afició que si no se “l’escalfa” no es sent. Si no hi ha un arbitratge-robatori, o algun partit clau, una persona molt odiada, etc, no es sent realment la afició. Jo vaig tenir la sort d’estar al partit de Figo, del famós porquet, i no podies parlar amb el del costat perquè no el podies escoltar, en canvi he anat a d’altres partits que pots parlar perfectament, inclús amb gent 4-5 files més amunt.
I quan vaig sentir que xiulaven l’equip, quan realment necessitava que l’animessin em va semblar tan lamentable que aquesta gent oblides el que els hi ha donat l’’equip els últims anys que la veritat és que em vaig indignar bastant. I ja quan van xiular a Iniesta per sacar un corner malament ja va ser el màxim. Com pots xiular a un jugador que només per veure’l jugar ja val la pena pagar la entrada o fer el viatge, amb la classe que té amb els moviments, els driblings amb el cos sense tocar la bola , controls, pases, slaloms. No se, igual es que jo  no n’entenc de futbol però veure jugar a Iniesta i Messi a un mateix equip a mi em sembla un privilegi. I aquesta gent que té la sort de viure a Barcelona i poder anar a tots els partits a veure aquest espectacle que no es veurà en molts anys quan acabin aquestos, en directe i que els xiulin per un mal partit que els hi surt després de no perdre’n ni un en tota la temporada anterior al Camp Nou. No ho entenc la veritat como són tan poc agraïts de xiular.
Jo soc partidari de xiular quan veus que no s’esforcen, quan els mitjans revelen que no són el suficientment professionals, quan vols fer saber a la directiva que no t’agrada el que estan fent, inclús si l’equip agafa una mala ratxa i no es guanya res en tot l’any i el joc és dolent. Hi ha molts cops que es justifica una xiulada, però no l’altre dia per un accident.

No hay comentarios:

Publicar un comentario